Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Reportatge
    Un terç de les places de llars d’infants privades de dos anys queden buides

    Redacciógener 30, 20232 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | Pixabay
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El 28% de les places d’I2 (dos anys) de les llars d’infants privades han quedat sense ocupar en el curs 2022-2023, segons una enquesta de l’Associació Catalana de Llars d’Infants (Asllars) realitzada a més d’un centenar dels seus centres adherits.

    Gairebé dos terços de les llars d’infants privades consultades atribueixen aquesta dada a la gratuïtat del curs d’I2 implantada el passat mes de setembre, que suposa un cost zero als centres públics i una reducció del preu als privats.

    Per a aquesta fita, el Departament d’Educació té un pressupost de 90 milions d’euros per curs i es planteja aconseguir la gratuïtat total dels centres per a infants de fins a 3 anys.

    Les direccions de les llars d’infants privades asseguren que el nombre de places sense omplir és superior al d’altres anys en més de dues terceres parts dels centres, sobretot fora de la ciutat de Barcelona i altres nuclis d’alta densitat de població.

    En aquest sentit, Asllars “posa a disposició de l’Administració aquest excedent de places com la millor alternativa a la saturació de l’escola de bressol pública”, segons explica en un comunicat.

    La millor fórmula per fer-ho, per al 70% dels centres enquestats, és a través d’una subvenció directa a les famílies, mentre que l’altre 30% opta perquè la subvenció es destini a la llar d’infants en funció de les places.

    Demanen augmentar les ajudes

    Segons els càlculs de l’associació, per assolir la gratuïtat real en les escoles bressol privades s’haurien d’augmentar uns 200 euros mensuals les ajudes per a les famílies d’infants d’I2. En l’actualitat, la subvenció és de 72 euros.

    L’Associació Catalana de Llars d’Infants crida a l’Administració a “tenir en compte les llars d’infants privades, les quals representen un 40% del total de l’oferta educativa de primer cicle, per solucionar el col·lapse que pateixen les escoles bressol públiques”.

    El portaveu de l’Associació Catalana de Llars d’Infants, Adolf Baqués, assegura que “si treballem de la mà, podem trobar fórmules que permetin mantenir la riquesa i diversitat de la xarxa educativa” i “deixar llibertat a les famílies per escollir el centre que més encaixi amb les seves preferències”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    llars d'infants
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    Les beques de menjador escolars es paguen amb retards de fins a un any
    Next Article
    Opinió
    Posem-nos les piles amb la salut mental
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Entrevista
    Consuelo Vélaz de Medrano: “La igualtat d’oportunitats d’accés a una escola infantil propera i saludable és condició ‘sine qua non’ per a la qualitat”

    febrer 14, 2025

    Opinió
    El significat de la vida quotidiana a l’escola bressol: reflexions a la llum del nou decret d’educació infantil

    gener 27, 2025

    Opinió
    El so dels nens i nenes al pati no és soroll

    gener 23, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.