Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    L’opinió del ministre francès d’Educació sobre l’ensenyament en “llengües regionals” indigna la Bressola

    Redacciómaig 23, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Jean Michel Blanquer
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    “Per definició, immersió és unilingüisme, perquè allò que fiquem darrere la noció d’una escola bressol immersiva és el fet que els infants només parlen la llengua regional. Sobre això ja hi hauria molt a discutir, podríem arribar a dir que cognitivament no és tan bona idea, precisament perquè si a l’infant se’l posa en la situació d’ignorar la llengua francesa, des del punt de vista pedagògic cal qüestionar la immersió”. Aquestes paraules del ministre Blanquer, pronunciades en un debat al Senat sobre reforma escolar, han rebut una allau crítiques d’entitats i representants de Còrsega, la Bretanya, Alsàcia, País Basc, Occitània i Catalunya del Nord.

    A Catalunya del Nord, la Bressola ha emès un comunicat on acusa el ministre d’ignorar els resultats de les avaluacions a la primària i els de l’examen estatal de final del primer cicle de secundària. “Aquests resultats, superiors a la mitjana de l’Estat, mostren clarament que l’ensenyament immersiu en català no solament no desafavoreix l’aprenentatge del francès sinó que, al contrari, el beneficia. A més, malgrat la immersió practicada, el francès és ensenyat amb el nombre d’hores necessàries per al ple domini oral i escrit de la llengua”, diu el comunicat.

    A més, afegeixen des de la Bressola, Blanquer “sembla ignorar que sense la voluntat i el treball valent i obstinat de les entitats associatives en defensa de les llengües i cultures regionals d’ençà més de cinquanta anys, aquestes molt possiblement haurien desaparegut a hores d’ara. En aquest cas, l’article 75-1 de la Constitució francesa «Les langues régionales appartiennent au patrimoine de la France» hauria perdut tot sentit. Potser és aquest el seu desig ateses les seues declaracions”.

    “El senyor Ministre sembla ignorar, també, que els nostres centres van obtenir el concert amb l’Estat l’any 1995 i, d’ençà, són reconeguts competents per complir les funcions educatives de qualsevol infant de la República”. “La Bressola –conclou el comunicat– no pot acceptar que el senyor Ministre denigri en dues frases la feina de recerca pedagògica de més de quaranta anys i el convida a visitar les nostres escoles per adonar-se de l’absurditat de les seues declaracions”.

    La Bressola és una associació cultural nascuda a Perpinyà ara fa 40 anys amb l’objectiu de promoure la immersió lingüística del català a les comarques de la Catalunya Nord. Va ser en un garatge de la capital del Roselló on aquesta entitat va organitzar la seva primera escola amb només set alumnes l’any 1976. Ara ja en tenen més de 900 repartits en set centres educatius d’infantil i primària. L’any 2016, vam entrevistar la seva directora, Eva Bertrana.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    bressola França Immersió lingüística
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Sense futur per al nostre alumnat (el canvi climàtic, l’escalfament global)
    Next Article
    Actualitat
    Menys selectivitat i més ‘fact-checking’, els consells dels experts per estimular el pensament crític a les aules
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Actualitat
    La Diputació de Barcelona s’adhereix al Consorci per a la Normalització Lingüística

    maig 29, 2025

    El paper de les entitats en els projectes d’ApS

    maig 27, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}