Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    5 beneficis de participar en colònies d’estiu

    Redacciómaig 30, 20174 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    L’AEiG Montpalau de campaments / Minyons Escoltes i Guies de Catalunya
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Les activitats d’estiu (colònies, casals, campaments, rutes, etc.) són activitats educatives que conformen una experiència única que ajuda al desenvolupament de l’infant. Són activitats amb un alt valor pedagògic que fomenten el joc, la vida en grup, la convivència en un espai diferent de l’habitual i l’adquisició de valors, actituds i hàbits que no es poden treballar amb la mateixa intensitat en entorns més formals com, per exemple, l’escola.

    Entre les raons per recomanar que infants i adolescents participin en aquestes activitats cal destacar que:

    1. Són espais únics d’aprenentatge. Les colònies d’estiu i casals d’estiu són espais privilegiats per treballar el contacte directe amb la natura i la descoberta de l’entorn, d’aprendre in situ la complexitat dels ecosistemes, com afecta l’actuació de l’ésser humà a aquests ecosistemes i de quina manera podem minimitzar la nostra petjada ecològica.

    2. Els infants i joves que hi participen experimenten un progrés personal continu. Els lligams que s’estableixen durant les colònies i les activitats que s’hi realitzen propicien el procés de maduració personal i de desenvolupament de l’infant. La convivència, en un mateix espai i temps tan intensos, lluny de la quotidianitat que el nen o nena experimenta durant tot l’any, crea uns lligams molt estrets entre els participants i els monitors i monitores. Són lligams i experiències que no s`oblidaran mai i que es recorden amb afecte en l’adultesa. L’arribada al cim, els jocs de nits, les tardes a la piscina, fer bivac sota els estels, l’ajuda del monitor per travessar un riu… són aventures que només es poden viure en colònies.

    3. Participar en colònies d’estiu els obliga a assumir responsabilitats com parar taula, ordenar la seva habitació, recollir i netejar els espais comuns després de fer l’activitat, rentar-se la roba… La convivència en grup obliga a assumir rols diferents dels que tenen a casa, els obliga a tenir cura d’ells mateixos i desperta la seva autonomia. Molts pares se sorprenen quan, en tornar de colònies, veuen com els seus fills i filles assumeixen amb naturalitat tasques de casa que abans els costaven molt esforç o feien amb desgana. L’acompanyament dels monitors esdevé clau. Són joves amb un alt compromís educatiu, amb una proximitat generacional que facilita l’acompanyament en aquest procés de maduració de l’infant i d’autonomia personal.

    4. Els infants aprenen a fer coses sense la protecció dels pares: durant les colònies i casals els nens i nenes desenvolupen diferents rols que tenen com a objectiu mantenir la cohesió del grup i completar el desenvolupament de l’activitat sense la protecció dels pares i mares, en un entorn que no és l’habitual. El fet d’estar fora de casa els obliga a ser més autònoms, a no dependre de l’adult per fer les seves activitats diàries i a gestionar el seu propi temps. A més, durant la colònia, ruta o acampada aprenen a “viure amb menys”, integrant valors com l’austeritat i l’estalvi sense sentir que perden qualitat de vida.

    5. Aprenen a desconnectar de la tecnologia: en un moment on la tecnologia envolta completament la nostra vida, en les colònies i casals d’estiu els infants i joves aprenen a relacionar-se amb el medi i els companys de forma directa, sense intermediaris, experimentant per ells mateixos, sense amagar-se darrere d’aparells tecnològics. Desapareix el consum immediat d’informació poc rellevant o de tafanejar el que fan els altres a les xarxes socials per créixer la relació entre els participants, compartint secrets, jocs i bromes.

    Participar en les colònies i casals a l’estiu permet que els infants visquin com a nens i nenes i creixin com a persones. A més, també estem fomentant el respecte i l’estima per la natura, el compromís amb la societat i el medi ambient i capacitant en molts aspectes de la vida quotidiana als infants i joves que en participen.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    colònies escolars Lleure opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    Søs Bayer: “Jugar, com aprendre, només es pot fer si hi ha voluntat”
    Next Article
    Actualitat
    ‘Kilian Jornet, un déu a la terra’, a la revista Per Què
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Actualitat
    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    maig 16, 2025

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.