Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Carles Capdevila

    Jaume Cela
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Emprenedoria

    L'educació en càpsules legalsgener 21, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    De moment, el que importa és que tots els professors sàpiguen d’emprenedoria i que a tots els alumnes se’ls ensenyi, entre altres, a respectar a l’emprenedor i a l’empresari.

    Això no ho diu exactament així la LOMCE. Certament que la LOMCE advoca perquè l’emprenedoria es treballi en totes les àrees de l’educació primària i secundària obligatòria i, també, perquè la iniciació a l’activitat emprenedora i empresarial esdevingui una assignatura a primària i a secundària obligatòria, però la llei Wert no dedica una sola línia a la formació del professorat ni tampoc no diu que els alumnes hagin de respectar d’una manera especial a emprenedors i empresaris. Això ho fa la Llei 14/2013, de 27 de setembre, de suport als emprenedors i la seva internacionalització, la LSEI, que dedica tres articles a l’educació en emprenedoria: emprenedoria en l’ensenyament primari i secundari (article 4), emprenedoria en els ensenyaments universitaris (article 5) i  formació del professorat en matèria d’emprenedoria (article 6).

    L’emprenedoria, com la prima de risc, forma part del llenguatge oficial d’aquests temps de sotsobre. La seva incorporació al sistema educatiu no és només una dèria del ministre Wert, ni va ser tampoc només una dèria del conseller Maragall quan la va incloure entre els principis rectors del sistema educatiu català. Obeeix al signe del temps. És un concepte que també promouen les instàncies europees, com darrerament han plasmat dos dictàmens del Comitè Econòmic i Social Europeu publicats en els diaris oficials de la UE de 19 de setembre de 2013, sobre el pla d’emprenedoria 2020, i de 12 de novembre de 2013, sobre un nou concepte d’educació. Potser el que inquieti més sigui la força amb que el concepte s’ha instal·lat en el sistema i el desvergonyiment amb què demana que tots ballin al seu so. El que inquieta és la postergació de les altres mirades de l’educació, en com el concepte d’emprenedoria que s’impulsa pot afectar horitzons i valors.

    Potser convingui estar-hi atents tant en el desplegament de la LOMCE -ja hi ha en marxa, almenys, dos projectes de reial decret, un sobre el currículum bàsic d’educació primària, educació secundària obligatòria i batxillerat, i un altre sobre la formació professional bàsica-, com en el disseny de la formació del professorat. En tot cas, confiem una vegada més en el seny de formadors de mestres i de mestres.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els més rics del món, preocupats per la precarietat juvenil
    Next Article
    Actualitat
    En càpsules legals: Emprenedoria
    L'educació en càpsules legals

    Related Posts

    Nou cinefòrum amb ‘Hedy Crilla, mestra d’actors’

    maig 27, 2025

    Anàlisi
    Combatre l’oligarquia multimilionària amb l’educació

    març 5, 2025

    ‘Mestres de la nostra vida’, la nova revista de El Diari de l’Educació

    febrer 19, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}