Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La comunitat educativa alerta de manca de recursos per implantar el decret d’escola inclusiva

    Victòria Oliveresmaig 30, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    El MUCE critica com es planteja implantar el decret sobre l'escola inclusiva / © Sandra Lázaro
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La manca de recursos econòmics i de formació del professorat són alguns dels motius pels quals el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE), que suma actors educatius catalans com els sindicats, els estudiants o les AMPA, ha rebutjat aquest dimarts el projecte de Decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Aquest nou marc normatiu, que ha de regular el futur model d’escola inclusiva a les aules catalanes, s’hauria d’aprovar per part del Govern com a molt tard el proper mes de novembre, segons fonts del departament d’Ensenyament.

    Jaume Aguilar, portaveu de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC), ha explicat que estan “d’acord amb la filosofia del decret”, que camina cap a la inclusió plena dels alumnes amb necessitats educatives especials als centres ordinaris, però dubten que es pugui implementar ara ja que, entre d’altres, “la formació del professorat està sota mínims”.

    També han afirmat que la previsió econòmica de 142 milions en quatre anys pot fer que el decret quedi en “un brindis al sol”. Segons la memòria econòmica que l’acompanya, el decret preveu que des d’ara fins al curs 2020-2021 s’incorporin 1.345 professionals especialitzats a les aules.

    Tot i així, Ramon Font, portaveu del sindicat USTEC, ha criticat que “moltes escoles ordinàries no es poden adaptar estructuralment” amb la inversió prevista i que “sense una baixada de les ràtios a les aules, la inclusió de l’alumnat és inviable”. Manel Pulido, de la Federació d’Educació de CCOO, ha afegit el decret “no aporta recursos nous als centres educatius”.

    Una altra preocupació per als integrants del MUCE és que aquest decret “obvia” –en paraules de Carme Pinós (UGT– la franja de zero a tres anys, és a dir, l’escola bressol. “Cobreix només l’etapa obligatòria”, ha lamentat. Tot i això, alguns aspectes relacionats amb el decret ja s’han començat a implementar, com és el cas en la Formació Professional dels itineraris formatius específics.

    Un dels aspectes més criticats ha estat “la poca transparència, diàleg i participació amb què s’ha treballat”. El Consell Escolar de Catalunya va emetre el passat mes de març un dictamen favorable –tot i que no vinculant– sobre decret. Segons Font, però, el text “va ser molt crític i, en canvi, el Departament d’Ensenyament l’ha considerat un aval”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Escola inclusiva MUCE
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    ‘Kilian Jornet, un déu a la terra’, a la revista Per Què
    Next Article
    Actualitat
    Una de cada quatre adolescents de Barcelona reconeix haver patit assetjament sexual
    Victòria Oliveres
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    600 anys convivint

    febrer 18, 2025

    Actualitat
    Només el 10% de l’alumnat amb necessitats especials fa batxillerat

    gener 28, 2025

    Pòdcast
    Efrèn Carbonell: “És un valor poder tenir una diversitat d’alumnat dins una aula”

    novembre 12, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}