Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    Per què no parlem de Palestina?

    Joan M. Girona

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Educació proposa crear una comissió per al personal interí que es quedi sense plaça

    Ana Basantamaig 25, 20237 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Manifestació dels sindicats d'ensenyament davant del Departament d'Educació el 15 de març de 2022 | Foto: VS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La Conselleria d’Educació ha fet arribar als sindicats una proposta per crear una comissió d’estudi de continuïtat del personal docent interí que hagi participat en els processos d’estabilització i no hagi obtingut plaça.

    La comissió es constituiria en el marc de la mesa sectorial de negociació del personal docent no universitari a partir del mes de setembre i tindria com a objectiu “estudiar la situació de les persones interines que, tenint els requisits i havent participat, no han estat seleccionades en els processos d’estabilització, i poder valorar la continuïtat en la prestació dels serveis com a docents”, segons indica el text.

    Divendres vinent hi ha convocada una reunió de la mesa negociadora, on està previst que es tractin aquesta i altres propostes, com accedir al primer estadi als sis anys i no als nou des del desembre del 2023, reduir dues hores lectives al personal de més de 55 anys a partir del curs 2024-25 i l’equiparació salarial del professorat d’FP amb els de secundària en tres anys.

    Rebaixa dels plantejaments del gener

    En roda de premsa, el sindicat CCOO ha explicat dimecres que les noves propostes deixen de banda alguns dels oferiments del gener passat, com el reconeixement del deute dels sexenis, i ha advertit que, si no hi ha millores, no signarà. La responsable de personal docent no universitari de CCOO, Marta Romartínez, ha indicat que l’actual text tampoc no inclou els mestres d’arts gràfiques i disseny, que sí estaven a l’anterior.

    🎙️Roda de premsa en la qual estem presentant les reclamacions i les perspectives per aconseguir un acord amb el Departament per revertir les retallades

    🔗https://t.co/gH2AWkfMhO pic.twitter.com/sj4wW9dzxu

    — CCOOEducació Pública (@CCOOpublica) May 24, 2023

    Per part seva, la secretària general de la Federació d’Educació de CCOO, Teresa Esperabé, s’ha mostrat crítica davant el plantejament d’Educació perquè “empitjora” l’anterior: “Si no millora aquesta proposta, nosaltres no la podrem signar”, ha assegurat.

    Esperabé ha afirmat que “USTEC ha trencat la unitat sindical” des del tancament en els serveis territorials de la Conselleria la setmana passada i ha culpat el sindicat majoritari d’”afeblir” la representació del personal docent amb accions unilaterals d’aquest tipus. Igualment, ha lamentat que Departament i USTEC no hagin estat capaç d’arribar a acords en els últims mesos.

    Per tal de reconduir la situació, Esperabé ha demanat a USTEC reunir-se abans de la mesa de divendres per mirar d’arribar a consensos. CCOO continua organitzant assemblees i consultes al professorat, que, en general, veu “bé” la proposta, però no comprèn perquè han caigut alguns punts.

    Per part seva, USTEC ha explicat en un comunicat que la nova proposta d’Educació suposa una “rebaixa” en comparació a la presentada al gener i ha defensat “la unitat sindical quan sigui possible” sense renunciar a una estratègia pròpia.

    USTEC remarca que “decau el reconeixement del deute adquirit per la retallada de 2010 amb relació als sexennis i la pèrdua de poder adquisitiu pels treballadors i treballadores que van estar obligats a cobrar el primer estadi als nou anys”, a més que “l’equiparació salarial d’FP deixa de ser un complement permanent i passa a ser un complement només durant tres anys”.

    Sobre la comissió d’estudi al voltant del pacte d’estabilitat pel personal interí diu que és un “avenç” però que el redactat del Departament “dona poques garanties”. El sindicat remarca que no signarà un acord que rebaixi la proposta inicial del gener, que ja va ser considerada insuficient.

    La Intersindical crida a la vaga

    El descontentament sindical és generalitzat, i és que aquest mateix dimecres la Intersindical ha fet una crida a la vaga per a principis del curs vinent i ha proposat als centres educatius que no programin colònies ni activitats fora del centre per tal de fer pressió al Departament d’Educació i que aquest “s’avingui a una negociació real” en la reversió de le retallades.

    Així ho ha indicat en roda de premsa davant la Conselleria un dels seus membres, Marc Martorell, que ha titllat d'”insuficient” la proposta que hi ha sobre la taula i que ha reclamat garanties per no fer fora el personal interí: “Cal exigir la reversió total de les retallades, l’elaboració d’un currículum realista, visibilitzar l’oposició a l’avançament del calendari, demanar suport a la conselleria quan el col·lectiu sigui maltractat i exigir que els i les que hi són, es quedin”.

    La Intersindical fem una roda de premsa davant de la seu del Departament d'Educació cridant a una VAGA UNITÀRIA del col·lectiu docent al setembre. Així mateix, proposem que els centres que no programin sortides i colònies a partir del curs que ve. Lluitem pels drets laborals! pic.twitter.com/pxHX0NB4xe

    — Intersindical Educació (@InterEducacio) May 24, 2023

    La Intersindical ha destacat que el malestar dels claustres és antic, a causa de mesures tan polèmiques com l’avançament del calendari escolar o la reintroducció de l’horari partit a secundària.

    “Tot això ha estat emmarcat per un procés d’estabilització injust, fet a correcuita i malament, dividit en dos processos radicalment diferents: d’una banda, una entrada al funcionariat per la porta gran, sense proves ni pràctiques, farcit d’irregularitats i caracteritzat per la manca de places; de l’altra, un concurs-oposició amb l’afegit d’un nou currículum, i amb una sensació d’espasa de Dàmocles sobre els i les docents que s’hi han de presentar, que es pregunten si tindran feina d’aquí a dos anys”, ha lamentat en un comunicat.

    84 persones revocades del concurs de mèrits

    També UGT, aquesta mateixa setmana, s’ha fet ressò del llistat de 84 persones revocades del concurs de mèrits (pendent de la revisió dels recursos d’alçada) en detectar-se “errades en la baremació”, tot i que a 31 de març apareixien com a seleccionades amb punts suficients per a obtenir plaça.

    “La UGT Educació Pública pensem que aquesta nefasta gestió generarà una sèrie de problemes greus a menys de dos mesos de l’inici d’un procés d’estabilització amb més de 40.000 persones inscrites”, assegura en un comunicat.

    Entre les problemàtiques, la UGT destaca que “moltes d’elles no hauran pagat les oposicions d’estabilització perquè pensaven que ja havien estat seleccionades com a  funcionàries a data 1 de setembre” o que “no han pogut fer les adjudicacions d’estiu en període del personal interí i ara tampoc el poden fer en període de funcionàries propietàries provisionals”.

    “La rebaremació a partir dels recursos d’alçada estan causant un dany emocional a les persones que creien haver obtingut plaça de funcionària o funcionari en el concurs de mèrits, igual que a les persones que es van quedar fora amb molts anys de serveis prestats a l’administració pública, com és la Generalitat, i que encara no saben com es resoldrà la seva situació”, denuncia la UGT, que exigeix explicacions al Departament d’Educació, així com un tracte individualitzat per a cada persona afectada.

    Roda de premsa conjunta de CGT, COS, CNT i Pindoc

    En aquesta mateixa línia, dimarts passat, CGT, COS, CNT i la la Plataforma d’Interines Docents de Catalunya (Pindoc) van denunciar en roda de premsa conjunta “la incompetència del govern davant del procés d’estabilització de les treballadores docents”, tot argumentant que “el concurs de mèrits ha estat un procés ple de d’irregularitats i desajustos, que s’han denunciat públicament, tant col·lectivament com individualment amb centenars de recursos d’alçada”.

    “És del tot irresponsable que el 31 de març es publiqués una llista definitiva de seleccionades per a un Concurs de Mèrits, sense haver revisat totes i cada una de les dades. És encara més irresponsable que, un mes i mig després de publicades les llistes definitives, aquestes es canviïn sense previ avís”, indiquen tots quatre en un comunicat.

    Pindoc ja va alertar la setmana passada que el concurs de mèrits no compleix amb l’objectiu inicial d’estabilitzar les persones que porten més anys treballant perquè “milers de persones amb més de tres anys han quedat excloses i gairebé 5.000 persones que a dia d’avui compten amb més de 7 anys d’experiència també queden fora”. “El procés dut a terme pel Departament ha estat un fracàs absolut i una mostra d’incompetència flagrant”, va sentenciar aquest col·lectiu de docents.

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Concurs de mèrits Interins personal sindicats
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Un psicòleg a la cort d’educació: (re)tornar l’escola als mestres
    Next Article
    Entrevista
    Anna Jolonch: “Hem de posar l’accent en el lideratge pedagògic dels centres”
    Ana Basanta
    • X (Twitter)

    Periodista i escriptora. Des del gener del 2023, directora del Diari de l'Educació. Llicenciada en Història i en Ciències de la Comunicació. Especialitzada en temàtiques socials. Autora dels llibres "La aldea del silencio", "Días que valieron la pena", "Doctor, no voy a rendirme" i "Líbano desconocido", entre d'altres.

    Related Posts

    Entrevista
    Belén López: “El sistema educatiu ha de millorar en tots els sectors, des de l’educació primària fins a la formació professional o universitària”

    abril 17, 2025

    Actualitat
    Eduardo Núñez, nou secretari general de la Federació d’Educació de CCOO Catalunya

    març 31, 2025

    Actualitat
    Més drets i més democràcia centren el 14è congrés de CCOO Educació

    març 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.