Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!
Quantes dècades caldran per universalitzar el lleure educatiu? Aquesta és la pregunta que ens fem després del nou informe de la Síndica de Greuges de Catalunya, que ens porta una mala i una bona notícia.
La dolenta, que en els últims 10 anys no s’ha avançat en la universalització de lleure. La bona? Que tenim un moment d’oportunitat per fer passos decidits per universalitzar el lleure educatiu, que sabem què cal fer i que hi ha un consens molt ampli i transversal.
Per tot això, i molt més, el 16 de maig tenim una cita important: volem reivindicar que “A l’estiu ens hi juguem molt” i des de l’Aliança Educació 360 coorganitzem una jornada amb la Plataforma d’Infància de Catalunya (PINCat) de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social. Presentarem el manifest “Per unes vacances educatives, saludables, inclusives i comunitàries.” I comptarem amb diverses veus de professionals i expertes des de la salut, l’esport, la cultura o el lleure educatiu com la Síndica de Greuges de Catalunya, la Societat Catalana de Pediatria, el Col·legi de Psicologia de Catalunya, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, la Fundació Pere Tarrés, Joc Viu, biblioteques públiques obertes tot l’estiu… i més.
Lluitar contra la pobresa infantil és assegurar més i millors oportunitats educatives a l’estiu
Els casals, els campus o les colònies i campaments són moments únics per fomentar aprenentatges i benestars amb més autonomia, joc a l’aire lliure i creativitat, per promoure els vincles comunitaris i la cohesió social, i també per facilitar la conciliació i les cures.
Però en un context de pobresa infantil cronificada, 4 de cada 10 infants i adolescents no fan cap activitat d’estiu, i les vacances passen a ser un espai on actuar amb urgència. Ho recollia l’Educació que venç la pobresa i ho seguim empenyent ara.
Lluitar contra la pobresa infantil és assegurar més i millors oportunitats educatives a l’estiu, i més ben repartides. Som moltes que volem aconseguir que l’estiu es converteixi en un temps educatiu per a tothom on reduïm les desigualtats en comptes d’eixamplar-les.
Fem avançar el dret al lleure a l’estiu com un dret de primera.