Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El Consell d’Educació enviarà una queixa a TV3 pel ’30 minuts’ sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Prohibició total del mòbil a l’educació obligatòria a Catalunya

    Ana Basanta

    La Teoria de l’Embut Educatiu

    Joan Subirats Berengué

    L’escola de l’obediència, el silenci i la reproducció

    Francesc Imbernon
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » El ministeri reobre el debat sobre la professió docent amb 24 propostes de canvi

    Actualitat
    El ministeri reobre el debat sobre la professió docent amb 24 propostes de canvi

    Pablo Gutiérrez de Álamogener 27, 20223 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Un aula d'institut | Arxiu
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Ministeri d’Educació i FP, que dirigeix Pilar Alegría, ha presentat aquest matí, en una reunió amb comunitats autònomes i sindicats, un document amb el qual vol obrir el debat sobre com ha de ser la professió docent a partir d’ara. El document, de 36 pàgines, dedica un primer apartat a descriure la situació actual i el segon a exposar, de forma sintètica, les seves 24 propostes de millora, dividides en “formació inicial”, “formació permanent”, “accés a la professió”, “especialitats docents” i “desenvolupament professional docent”.

    Per exemple, en el cas de l’accés als Graus d’Infantil i Primària obre la porta a generalitzar unes proves d’aptitud com les que ja existeixen a Catalunya. I en el del màster de secundària també suggereix la possibilitat de revisar-lo i de sotmetre els aspirants a una prova abans de la matrícula. També es parla, entre altres coses, de reformular els processos de selecció per la funció pública docent, actualitzar la relació d’especialitats per adequar-les a la realitat del sistema educatiu actual, establir les habilitacions docents, revisar les condicions de qualificació i formació dels docents dels centres privats, etc.

    Reacció sindical

    La sensació general entre els sindicats és que el Ministeri, amb algunes de les mesures que ha posat sobre la taula, pretén prestigiar la professió docent per la via de fer més complicat, d’una banda, accedir als estudis conduents a la professió, així com per l’accés, o l’augment del pràcticum, tant al Grau de Magisteri com en el Màster de secundària. Però és tracta d’una manera de prestigiar que, per l’altre costat, deixa aparcades qüestions importants també per donar pes a la professió, és a dir, salaris, horaris, ràtios, etc.

    Representants de CCOO, UGT i STEs destaquen el caràcter informatiu de la reunió mantinguda amb el Ministeri. Volen ser més o menys prudents atès que només han tingut accés al document mitja hora abans que comencés la reunió, que ha tingut lloc a les 12h del migdia.

    Però, com a element comú, segons apunta Maribel Loranca, representant de FeSP-UGT, l’opinió és que «el document està descompensat». Francisco García, des de la Federació d’Ensenyament de CCOO, ho veu igual. S’ha donat molt de pes a qüestions importants, com la formació inicial, però altres n’han quedat fora. I aquestes són, precisament, les que tenen a veure amb les condicions salarials i laborals del professorat. Res o pràcticament res es parla de ràtios, horaris lectius, modalitat de la formació permanent o jubilació.

    En aquest punt, José Ramón Merino, des de STEs, encara que insisteix en el missatge de prudència, comenta que cada text legal o normatiu dels últims 15 anys ha anat incloent menys millores en els condicions laborals docents. I recorda com la LOE regulava la jubilació anticipada i gratificada als 60 o la reducció de la jornada lectiva per a les persones més grans de 55 anys. «A la Lomloe només trobem el punt relatiu als tècnics d’FP, que no afecta molta gent i, a més, al cap d’un any encara no s’ha fet res», comenta.

    Sindicats, comunitats autònomes i comunitat educativa en general mantindran obert el debat en els pròxims mesos. De moment, però, no es sap quan serà la pròxima reunió.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Ministeri d'Educació Professió docent
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    Pressionats per l’excel·lència: la carrera de Medicina emmalalteix els seus estudiants
    Next Article
    Opinió
    ‘La tragèdia de Macbeth’ i ‘El mètode Williams’
    Pablo Gutiérrez de Álamo
    • X (Twitter)

    Periodista especializado en educación. Director de El Diario de la Educación. Antes en Periódico Escuela

    Related Posts

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    maig 30, 2025

    Entrevista
    Belén López: “El sistema educatiu ha de millorar en tots els sectors, des de l’educació primària fins a la formació professional o universitària”

    abril 17, 2025

    Actualitat
    Eduardo Núñez, nou secretari general de la Federació d’Educació de CCOO Catalunya

    març 31, 2025

    1 comentari

    1. Leo on gener 28, 2022 11:58 am

      Una de las claves e la formación docente se encuentra en la universidad, por lo que yo conozco bastante deficiente, con naturalmente algunas excepciones.
      Se suele incidir mucho en los requisitos para acceder a la carrera docente, sobre el hecho que han de ser alumnos de excelencia, sobre la formación permanente,…y suele olvidarse un factor fundamental, la calidad de los formadores de los enseñantes.
      Muchos de ellos no han evolucionado nada y otros muchos no han pisado una aula de infantil o primaria en su vida.

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}