Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La gratuïtat és l’opció preferida d’estudiants i professors per garantir un accés equitatiu a la universitat

    João Françamarç 24, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Universidad Pablo de Olavide (Sevilla)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els estudiants i professors universitaris iberoamericans creuen que la millora manera de garantir l’accés a la universitat dels col·lectius més desfavorits és fer la matrícula de les universitats públiques gratuïta per a tothom, amb independència del seu nivell de renda.

    La segona opció, la preferida pel Personal d’Administració i Serveis, és que els estudiants paguin matricules ajustades al cost dels estudis, però que siguin gratuïtes per a qui no pugui fer front els peus. La tercera opció plantejada, i la menys votada, és que els estudiants paguin aquests preus ajustats i disposin de préstecs a baix interès que només haurien de retornar quan tinguessin ingressos suficients.

    Emilio Botín, president d'Universia i del Banc Santander, durant la presentació de la II Trobada de Rectors
    Emilio Botín, president d’Universia i del Banc Santander, durant la presentació de la II Trobada de Rectors

    Aquesta és una de les conclusions d’una enquesta amb més de 20.000 participants realitzada per Universia, la xarxa d’universitats iberoamericanes promoguda pel Banc Santander i presidida per Emilio Botín. Es tracta d’un seguit de sondejos d’opinió, en els que es pot participar online, de cara a la III Trobada de Rectors Universia, que tindrà lloc el mes de juliol a la ciutat brasilera de Rio de Janeiro.

    L’enquesta valora amb 5 punts sobre 10 l’existència de mesures adequades per tal que les classes menys afavorides puguin accedir a la universitat. Pel que fa a la gratuïtat, l’aposta per aquest model és molt més elevada en països on ja existeix, com és el cas de Brasil (amb un 50%), mentre que a la península la defensen entre un 27% i un 37% dels enquestats, segosn el col·lectiu al qual pertanyen.

    A l’hora de dir quina hauria de ser la prioritat de les universitats iberoamericanes, més de la meitat dels enquestats van apostar per “Formar bon professionals”. A gran distància segueixen aquesta opció la formació de bons ciutadans i les tasques de recerca, desenvolupament del coneixement i innovació.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    accés a la universitat beques preus de les matrícules Universia
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    “L’educació ha estat tan lligada al càstig que tenim interioritzada la por”
    Next Article Temps de lideratges forts
    João França
    • Website
    • X (Twitter)

    Periodista. Ex-redactor en cap de Catalunya Plural

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}