Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Més de 2.500 estudiants superen la prova d’aptitud personal per accedir als estudis d’educació

    Redacciómaig 27, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Proves d'aptitud personal (PAP)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    S’han presentat a la PAP 4.271 estudiants (en la convocatòria de 2018 van ser 3.238), dels quals 2.546 han estat declarats aptes. Això suposa un percentatge del 59,61%, que és mig punt superior al de l’any passat. L’increment d’estudiants ha estat més alt entre les alumnes dones (prop de 500 més que en la convocatòria de 2018) i, en total, han suposat el 82% dels estudiants que van fer els exàmens el passat 27 d’abril. Pel que fa al percentatge apte/presentat, ha estat del 67,60% en el cas dels alumnes homes i del 57,83% en el cas de les dones.

    Resultats provisionals PAP per als graus d’educació: Convocatòries 2019 i 2018 (per seu d’examen)

    Seu examen Presentats Aptes % Apte / Presentat
    2019 2018 2019 2018 2019 2018
    Barcelona 2.037 1.455 1.229 899 60,33% 61,16%
    Bellaterra 742 579 477 355 64,29% 61,31%
    Girona 495 439 297 241 60,00% 54,89%
    Lleida 414 312 227 168 54,83% 53,84%
    Tarragona 583 453 316 251 54,20% 55,40%
    Total general 4.271 3.238 2.546 1.914 59,61% 59,11%

    Un cop coneguts els resultats provisionals d’enguany, el secretari general del CIC, Lluís Baulenas, ha destacat que “l’avançament de la prova ha afavorit que s’hagin presentat més estudiants interessats en accedir als graus d’educació”, sense que la major quantitat d’alumnes hagi anat en detriment de la qualitat, “ja que els resultats són fins i tot lleugerament millors que en la convocatòria anterior”.

    Les universitats i el Govern van introduir la PAP en el marc del Programa de millora i innovació en al formació de mestres (MIF) per garantir l’atracció de l’estudiantat més ben preparat als graus en Educació. Com a novetat, tal i com ja va anunciar el Departament d’Educació, a partir d’ara haver accedit als graus en Educació infantil i primària o al màster de professorat mitjançant una prova d’aptitud personal (PAP) computarà també com a mèrit a la borsa de docents interins dels centres públics de Catalunya, posant més valor la seva realització.

    La PAP per accedir als graus en Educació infantil i primària consta de dos exàmens, un de competència comunicativa i raonament crític, i un altre de competència logicomatemàtica. La PAP es considera superada amb la qualificació d’APTE, que s’obté quan la mitjana aritmètica d’ambdós exàmens és igual o superior a cinc punts sobre deu. Per poder fer mitjana, cal que cadascun dels exàmens tingui una qualificació igual o superior a quatre. Un cop superada, la PAP té validesa indefinida.

    Com explicava fa uns mesos a aquest diari Josep Maria Cornadó, professor de la URV i coordinador de la PAP, Josep Maria Cornadó, professor de la URV i coordinador de la PAP, “l’objectiu de la PAP és arribar a avaluar competències no cognitives com l’empatia o la capacitat de reflexió”. Segons Cornadó, “es parteix de la idea, assentada en molts altres països amb sistemes educatius de prestigi, que per iniciar aquests estudis l’aspirant ha de tenir unes competències bàsiques de caràcter general;les competències més específiques ja les anirà assolint al llarg de la formació inicial”.

    En aquests moments, està obert el període de sol·licitud de revisió, el resultat del qual es comunicarà el pròxim 3 juny. D’altra banda, el 19 de juliol es realitzarà la convocatòria extraordinària de la PAP per accedir als estudis d’educació.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    PAP
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    “Hi ha pares que pensen que els seus fills són addictes a internet, però no es miren a ells mateixos”
    Next Article
    Opinió
    Eduard Punset i l’educació de les emocions (in memoriam)
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}