Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » 9 veus per enriquir el debat del mòbil a l’aula

    Anàlisi
    9 veus per enriquir el debat del mòbil a l’aula

    Redacciónovembre 16, 20233 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El debat sobre l’ús dels mòbils a l’aula està en auge i, en les últimes setmanes, hem recollit diverses opinions al respecte. N’hem seleccionat aquestes per tal de donar eines per al debat:

    Benvinguts i benvingudes al caos digital

    El debat no és el control dels mòbils, sinó el de construir educació i escola en els temps digitals.

    El país que va oblidar les seves autores

    Educació digital: s’ha obert el debat?

    Després de gairebé més d’una dècada d’intents de convèncer famílies i professorat que les noves tecnologies “salvarien l’educació”, sembla que s’està obrint el debat sobre les conseqüències d’omplir les escoles amb tot tipus de dispositius digitals.

    El país que va oblidar les seves autores

    Una escola analògica per a un món digital?

    Si l’educació bàsica hahttps://diarieducacio.cat/una-escola-analogica-per-a-un-mon-digital/ de permetre als futurs ciutadans aprendre allò que els cal per viure de ple dret, ens costa imaginar-nos una escola analògica, que desatengui o aïlli tot allò que té a veure amb un món cada vegada més digital. Per això, contra el plantejament dicotòmic (tecnologies digitals a l’aula sí o no) caldria proposar una reflexió més pedagògica (què, quan, com, per què) que, sobretot, compleixi amb el mandat de lluitar contra les escletxes socials (educatives, digitals).

    https://diarieducacio.cat/una-escola-analogica-per-a-un-mon-digital/

    La gestió familiar de pantalles com a senyal d’estima als fills

    Bravo pels instituts que comencen a fer regulació de l’ús dels mòbils dels alumnes! Sobretot si aquesta regulació és fruit d’una reflexió i no d’una moda, que ara sembla que s’imposa amb molta pressa. I, millor encara si aquesta regulació també inclou l’ús dels dispositius digitals dels docents, personal del centre i de les famílies!

    La gestió familiar de pantalles com a senyal d’estima als fills

    Mòbils: qui li posa el cascavell al gat?

    Potser el problema de l’ús dels mòbils entre els joves té solucions clares, però potser també som incapaços d’adoptar-les perquè exigeixen haver d’implicar-nos i de responsabilitzar-nos.

    https://diarieducacio.cat/mobils-qui-li-posa-el-cascavell-al-gat/

    Una oportunitat per al benestar i l’aprenentatge de l’alumnat

    En els darrers anys, hem vist com els telèfons mòbils s’han convertit en una part indispensable i imprescindible de les nostres vides. És poc habitual veure algú al transport públic llegint un llibre o simplement contemplant el paisatge que es desplega davant seu. Aquest fenomen també ha trucat a les portes de l’àmbit educatiu.

    El país que va oblidar les seves autores

    Més enllà del mòbil, i molt abans…

    Està de moda. Ara tot són els mòbils. Anem a batzegades, i no ens acostumem a aprofundir en les causes, i només tractem els símptomes, les conseqüències, sovint dramàtiques per a infants i joves.

    El país que va oblidar les seves autores

    Mòbils i hipocresia

    L’adveniment de la mal anomenada intel·ligència artificial situa el ciutadà com un conillet d’Índies dels nous esclavistes mundials.

    El país que va oblidar les seves autores

    Pantalles, caca

    Sabem per evidències, experiència pròpia, tradició, història, etc., que prohibir és el gran incentiu per transgredir.

    El país que va oblidar les seves autores

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    mòbil mòbil a les aules mòbils Tecnologia mòbil
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Saben aquell…
    Next Article
    Opinió
    Validem la hipòtesi. Dels 0 als 3, de pantalles, res
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Entrevista
    Cath Larkins: “Escoltar els infants no és suficient, és el començament del procés”

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    La Mediterrània que educa i comparteix

    desembre 2, 2025

    2 comentaris

    1. Marielys Reyes on novembre 18, 2023 9:31 am

      El uso del móvil en las escuelas y fuera de ellas es como si el niño o adolescente llevará un arma letal que le va mutilando su creatividad y al mismo tiempo lo hunde en un mundo falso donde no hay valores y los antivalores es lo que aprenden como la moda.

      Reply
    2. vidaliata on desembre 8, 2023 2:32 pm

      It’s like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book on it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is an excellent blog. A fantastic read. I’ll certainly be back.

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.