Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » El rendiment cognitiu i l’estrès empitjoren amb la contaminació

    Actualitat
    El rendiment cognitiu i l’estrès empitjoren amb la contaminació

    Redacciósetembre 20, 20212 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El rendiment cognitiu i l’estrès empitjoren durant els dies de major contaminació a Barcelona, segons els resultats preliminars de CitieS-Health, un estudi europeu de ciència ciutadana coordinat per Ideas for Change i l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per Fundació ”la Caixa”, per mesurar com la contaminació afecta a la salut mental de les persones. En la investigació han participat de manera voluntària gairebé 300 veïns i veïnes, que han permès recopilar informació sobre hàbits i mobilitat durant un total de 160 dies.

    L’estudi ha revelat que la ciutadania presenta un menor nivell de concentració durant els dies en què la contaminació atmosfèrica és més elevada. En concret, el temps de reacció i el rendiment cognitiu poden variar prop d’un 5% entre un dia net i un amb alta contaminació de l’aire. També el nivell d’estrès augmenta en les jornades amb majors nivells de contaminació. La diferència és de 0,5 (en una escala de 0-10) entre un dia molt contaminat i un de clar.

    Els resultats de la investigació també mostren que, durant els dies amb més pol·lució, la salut cognitiva de les persones que viuen prop d’un espai verd o del mar es veu menys afectada que la d’aquelles que resideixen lluny d’aquests punts.

    Durant dues setmanes no consecutives, els voluntaris de l’estudi van realitzar un test de capacitat d’atenció i velocitat de processament i una sèrie de preguntes sobre el nivell d’estrès, l’estat d’ànim i la qualitat de la son a través d’una app. A més, més de 260 persones voluntàries van portar un tub de captació passiva d’NO₂ que ha permès mesurar la concentració acumulada d’aquest contaminant per cada participant durant una setmana.

    Amb l’objectiu de comparar la mostra i establir correlacions, els resultats s’han creuat amb altres dades públiques com la mitjana de concentració de contaminants recopilada per les estacions de la Xarxa de Vigilància i Previsió de la Contaminació Atmosfèrica de l’Ajuntament de Barcelona, el mapa municipal estratègic de soroll de Barcelona o els mapes d’ús del sòl de la ciutat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Contaminació Salut infantil salut pública
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Homenatges a Paulo Freire
    Next Article
    Reportatge
    Covid19 i vacunació infantil: un debat segrestat?
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    El 20N i el jovent, més enllà de l’efemèride

    novembre 27, 2025

    Opinió
    El jo en escena. Joves, pressió social i identitat

    novembre 24, 2025

    Opinió
    Coeducació a les escoles bressol: cultivar la igualtat des de la primera infància

    novembre 21, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.