Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La Generalitat engega un màster d’innovació per a docents en actiu de l’escola pública

    Pau Rodríguezfebrer 11, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Presentació del màster a la Universitat de Vic amb els consellers d'Empresa i Ocupació i Ensenyament / @jordibaiget
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    És el primer cop que la Secretaria d’Universitats de la Generalitat, encarregada de l’oferta d’estudis superiors, es posa d’acord amb el departament d’Ensenyament per posar en marxa un màster. Es tracta del Màster interuniversitari per a la millora dels ensenyaments d’educació infantil i primària, que oferiran conjuntament la Universitat de Vic i la UOC, i que ha de servir per formar en competències a mestres que ja estiguin en actiu a l’escola pública, i que per tant puguin transferir al seu centre les pràctiques innovadores apreses durant els estudis.

    El màster, que s’ha posat en marxa aquesta setmana, es planteja de moment com a prova pilot a la Catalunya Central, amb només 50 estudiants per edició –se’n faran dos–, però està previst que si els seus resultats són satisfactoris es traslladi als diferents territoris catalans, amb acords amb les diverses facultats, segons han manifestat les dues administracions promotores. Els estudis costen 500 euros l’any, són semipresencials i suposen un volum de 60 crèdits.

    La intenció dels seus impulsors és que els qui cursin el màster millorin les seves competències docents sobretot a partir del que ja fan a la seva aula, comparant-ho amb altres pràctiques d’èxit de centres educatius, i contrastant-ho amb el coneixement científic que se’ls proporcionarà al màster. Aquest “triangle” –en paraules d’Antoni Badia, un dels coordinadors dels estudis– fa possible que l’aprenentatge dels docents sigui més competencial que de continguts concrets.

    Els participants hauran de fer també un treball final d’intervenció de millora educativa. I com que, en última instància, la voluntat del màster és que els canvis tinguin impacte en el centre d’on prové el docent, els 50 seleccionats són cadascun d’una escola diferent. En aquest sentit, a més, el perfil dels participants serà sobretot de directors, coordinadors o tutors, per la seva major capacitat d’incidència en el centre. “No només hem de formar mestres per les escoles que tenim, sinó per les escoles que volem”, expressava Arcadi Navarro, secretari d’Universitats.

    A nivell pràctic, es faran algunes classes presencials entre setmana i d’altres en dissabte. Això s’alternarà amb el treball virtual –a través del campus de la UOC–, atès que tots els participants arrosseguen la càrrega de treball de qualsevol docent en actiu. És per això que s’ha decidit també que els estudis durin dos anys, quan un màster amb aquests crèdits se sol superar en un sol curs.

    Si bé és la primera vegada que Universitats i Ensenyament dissenyen conjuntament una oferta de formació continuada en forma de màster, el cert és que pel que fa a la formació inicial dels docents ja fa anys que treballen en un pla de millora. Es tracta del Programa MIF, que entre altres coses ha proposat que els graus d’Educació siguin de cinc cursos amb un últim any de pràctiques intensives.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    innovació
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els estudiants denuncien assabentar-se de canvis a la Selectivitat a quatre mesos de les proves
    Next Article
    Opinió
    Els alumnes parlen: quines qualitats ha de tenir un bon mestre?
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Anàlisi
    Intel·ligència artificial: el que Silicon Valley no veu ni entén

    maig 5, 2025

    Anàlisi
    Podem fer servir la IA com a cercador? Desinformació i eines per fer una bona cerca

    abril 30, 2025

    Anàlisi
    La intel·ligència artificial, una aliada inesperada contra els ‘deepfakes’

    abril 24, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}