Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    L’encant de jugar mentre aprenem idiomes

    Jo Johnsonjuny 1, 20233 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | CIC Idiomes
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Com sabem, la ludificació o gamificació és un procés on s’apliquen elements i mecàniques pròpies dels jocs en contextos no lúdics, com ara les aules. Es busca que l’alumnat assoleixi els coneixements a través de la participació activa, la motivació i el compromís, establint diferents dinàmiques de joc en l’aprenentatge per garantir uns millors resultats. Aquest enfocament a les aules capta l’atenció dels més petits i desperta en ells una gran curiositat i implicació pel que estan aprenent.

    En el cas concret dels idiomes, la introducció de dinàmiques de joc en el seu aprenentatge permet als estudiants experimentar un entorn immersiu i interactiu, amb la llibertat de provar-ho i equivocar-se sense por a ser jutjats, fomentant així la seva confiança en la utilització de la llengua estrangera.

    A més, en utilitzar la llengua objectiu com a vehicular al llarg de tot el joc es fomenta la competència comunicativa en aquest nou idioma. Aquesta comunicació constant en situacions reals i significatives els ajuda a millorar la seva fluïdesa, ampliar el seu vocabulari i adquirir noves estructures gramaticals. 

    Jocs col·laboratius per a un aprenentatge integral

    La ludificació de l’aprenentatge també té un impacte positiu en el desenvolupament de les habilitats socials i emocionals dels estudiants. En els jocs col·laboratius, els estudiants han de treballar en equip, resoldre conflictes i comunicar-se de manera efectiva amb els altres jugadors. Aquesta interacció constant fomenta l’empatia, la cooperació i el respecte mutu. Tot plegat, en un entorn segur per experimentar i prendre decisions.

    La gamificació també és una eina que fomenta l’autonomia i la responsabilitat dels estudiants: en lloc de realitzar tasques per entregar-les al professor, els alumnes són responsables de valorar si el seu rendiment i tècniques de cara els objectius del joc, tot prenent consciència d’aquelles àrees on poden millorar.

    Desenvolupament d’habilitats clau i adaptabilitat

    Els professionals a càrrec de dissenyar i implementar la ludificació a les aules poden posar èmfasi en el fet que les activitats desenvolupin el pensament crític dels nens i nenes, així com la creativitat i la presa de decisions. Es troben en un entorn on no només han de memoritzar certa informació, sinó que han d’entendre-la, meditar-la i valorar què fan amb ella.

    Un altre aspecte rellevant a tenir en compte és la millora de la capacitat d’atenció dels estudiants. En l’actualitat, en què som bombardejats per innumerables estímuls que poden disminuir la nostra capacitat de concentració, la implementació de la ludificació a l’aula és una eina extremadament eficaç per mantenir l’atenció dels alumnes durant períodes més llargs de temps.

    La gamificació també és una eina que fomenta l’autonomia i la responsabilitat dels estudiants

    Permetin-me posar un exemple: a CIC Escola d’Idiomes cada estiu fem la Summer Adventure School, aquest any es transformarà en la Summer School of Magic. Es tracta d’un casal íntegrament en anglès que combina l’aprenentatge amb una temàtica màgica per proporcionar una experiència enriquidora i divertida als més petits. En aquest entorn, inspirat en l’univers de Harry Potter, els alumnes s’endinsen en un món imaginari on han de resoldre reptes, superar obstacles i interactuar amb personatges fascinants, tot utilitzant l’anglès com a llengua de comunicació.

    Aquest és només un simple exemple de com la gamificació a les aules possibilita que l’alumnat explori de manera més amplia les seves múltiples capacitats, des de la motivació, la implicació i el gaudi.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    idiomes jugar opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Les nostres escoles miren al futur?
    Next Article
    Reportatge
    L’alumnat de l’Olivera de Sant Cugat proposa com fer uns banys inclusius i sostenibles
    Jo Johnson

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Actualitat
    La Diputació de Barcelona s’adhereix al Consorci per a la Normalització Lingüística

    maig 29, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}