Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Sobre la incorporació de les aules de 2 anys a les escoles públiques del País Valencià

    Redacciódesembre 20, 20163 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Al País Valencià continuem parlant, comentant i debatent al voltant de la incorporació de les aules de 2 anys a les escoles públiques. Ens preocupa.

    Que la infantesa ha d’estar cuidada, que ha de ser objecte prioritari de qualsevol política progressista ho tenim tots molt clar. Sabem que les coses no s’han fet bé i que s’han fet massa ràpidament. Que els centres no estan adequats per a rebre, com es mereix, la gent menuda. I també, que el professorat, amb molt bona voluntat, ha assumit fer-se càrrec d’eixes aules. És veritat que algunes persones diuen que per mantindre la plaça en eixe escola, i serà veritat –estan en el seu dret–. El problema no és eixe. El problema és si eixe professorat està suficientment format per a poder assumir l’acolliment i educació dels xiquets i xiquetes de 2 anys.

    La meua experiència personal i professional m’ha ensenyat que es pot fet molt bona i digna educació en pocs recursos. No estic en cap cas justificant la proposta de la conselleria d’Educació però sí estic dient que el que és fonamental és que el professorat estiga ben format i això inclou ganes d’aprendre, ganes de fer, ganes de pensar i sobre tot passió pel que s’està fent.

    Però també sé que els pares i mares tenen molt a dir: poden reivindicar el que, per dret, correspon als seus fills i filles; poden treballar per fer l’escola pública un lloc de trobada, un servei públic de veritat; poden acollir a les famílies nouvingudes que s’incorporen a la nostra societat; inclòs podrien ajudar a millorar físicament molts dels espais en les pròpies escoles…

    L’altre dia, amb una companya catalana, en un seminari d’AMESTI, comentàvem la necessitat de mantindre les escoles 0-3 perquè en molts barris s’han convertit en veritables llocs de relació humana i social. I això cal mantindre-ho. I té tota la raó, sols que ací al nostre país no tenim eixa xarxa d’escoles infantils públiques que tenen a Catalunya. No ens van deixar viu el Patronat d’Escoles Infantils a la ciutat de València i això encara ho estem pagant. D’eixe Patronat encara queden unes molt poquetes escoletes que, no sent públiques, fan d’escola pública. Ací ens queda molt per fer. I tenim el que tenim. Així que pensem per on començar.

    Com que supose que tothom estem d’acord en que l’ensenyament hauria de ser gratuït en totes les etapes educatives i, de moment, el que tenim ara és aquesta possibilitat, els nostres esforços haurien d’anar per argumentar i convèncer al nostre conseller que la millor manera de fer escola pública és invertir. I jo començaria per invertir en formació de professorat responsable de les aules de 2 anys de les escoles públiques valencianes. Fem possible que la parella educativa, tan reivindicada per a fer real una millor educació, siga l’estendard del treball en equip. Demostrem al món que del no res podem fer una escola digna. I això passa perquè s’escolte la veu de les mestres que, dia a dia, s’estan deixant la pell per fer una millor escola pública i que tenen clar que un aula de 2 anys no és Educació Infantil de Segon Cicle. No secundaritzem el primer cicle igual que primaritzàrem l’Educació Infantil de Segon Cicle!

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    La tradició nadalenca a les escoles: un debat més enllà de la interculturalitat
    Next Article
    Opinió
    Innovar a l’educació d’adults
    Redacció

    Related Posts

    Anàlisi
    Combatre l’oligarquia multimilionària amb l’educació

    març 5, 2025

    ‘Mestres de la nostra vida’, la nova revista de El Diari de l’Educació

    febrer 19, 2025

    Actualitat
    L’any 2025, celebrem el 15è aniversari de RELLA

    gener 22, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}