Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Alerten que no s’han cobert més de 22.000 places de professor el curs 2022-23

    Ana Basantajuny 27, 20233 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: VS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) ha fet balanç del curs 2022-23 i ha alertat que han quedat sense cobrir un total de 22.882 places del professorat així com de Professionals d’Atenció Educativa (PAE), format per personal d’integració social, educació infantil i educació especial.

    La situació és pitjor a secundària i formació professional. En el primer cas, les substitucions més difícils són les de matemàtiques, física i química, llengües i informàtica. En FP, el més complicat és trobar algú en química i fabricació mecànica.

    El MUCE ha centrat la roda de premsa en tres eixos: reforçar el cos docent i d’atenció educativa amb més estabilitat a les plantilles, impulsar uns centres educatius sostenibles davant les onades de calor i dotar de més places públiques el sistema educatiu.

    Els representants de la plataforma han remarcat que la falta de milers de substitucions tensa i degrada l’atenció eductiva, i han considerat imprescindible dignificar la professió a les escoles i instituts tot reforçant el cos docent i d’atenció educativa.

    Davant els diferents episodis d’altes temperatures a les aules a causa de l’emergència climàtica, el MUCE demana que els centres educatius siguin sostenibles, per a la qual cosa exigeixen més inversió.

    Les entitats han defensat l’existència d’una xarxa pública educativa, inclusiva i de qualitat. Davant la baixada de la natalitat dels últims anys, reclama que hi hagi ràtios més baixes que permetin un tractament més personalitzat de cara a l’alumnat.

    Substitucions d’un any

    Des d’UGT, Jesús Martín, responsable d’FP del sindicat, ha indicat que la manca de docents s’ha posat en evidència amb l’entrada de 3.500 nous professionals el mes de gener. Ha plantejat que les substitucions de les especialitats on és més complicat cobrir les places sigui “com a mínim d’un any”, ja que difícilment una persona deixarà un lloc de feina estable per una substitució de “15 dies”.

    Altres propostes passen perquè el màster de secundària i formació pedagògic sigui gratuït a les universitats públiques i perquè hi hagi un pacte d’estabilitat per als interins que es quedin sense feina estable després del concurs de mèrits que ja es va fer al març i de les oposicions de finals d’aquesta setmana.

    Ingrid Chavarria, de CGT, ha posat èmfasi en la manca de professorat perquè “degrada l’atenció educativa d’infants i joves”. Segons el seu parer, les vagues i mobilitzacions del curs són una mostra del “desencant” de la professió i del “desprestigi” per part de l’administració. Com a exemples, ha dit que hi ha més retallades, un augment de la pobresa i una segregació escolar cada cop més evident.

    D’altra banda, Gabino Martínez (CCOO) ha considerat insuficient la inversió del Departament d’Educació per fer front a la calor i ha destacat que hi ha un miler d’aules prefabricades des del 2009.

    El MUCE està format per Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC), Associació d’Estudiants Progressistes (AEP), Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC), Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS), Catalunya Laica – Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Educació Secundària (FAPAES).

    També l’intebren la Federació d’Educació de CCOO (CCOO Educació), la Federació d’Ensenyament de la CGT, la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC), UGT Serveis Publics Educació (UGT Educació), Front d’Estudiants (FdE), Intersindical-CSC Educació, Sindicat d’Estudiants (SE), Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) i USTEC-STEs (IAC).

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    contractació de professorat Interins i substituts professorat Substitucions de professorat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    Laura Baena: “Ens han enganyat amb això del ‘temps de qualitat’”
    Next Article
    Opinió
    De la igualtat i l’equitat en les notes d’accés a la universitat
    Ana Basanta
    • X (Twitter)

    Periodista i escriptora. Des del gener del 2023, directora del Diari de l'Educació. Llicenciada en Història i en Ciències de la Comunicació. Especialitzada en temàtiques socials. Autora dels llibres "La aldea del silencio", "Días que valieron la pena", "Doctor, no voy a rendirme" i "Líbano desconocido", entre d'altres.

    Related Posts

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    maig 19, 2025

    Opinió
    La Metamorfosi Educativa. Un canvi paradigmàtic cap a la transformació del sistema educatiu

    abril 29, 2025

    Opinió
    Si no planifiques no saps on vas (ni tampoc d’on vens)

    abril 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}