Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Reportatge
    Una recerca sobre economia sostenible guanya el Premi Europa Jove de batxillerat

    Ana Basantajuliol 5, 20234 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Acte de lliurament del Premi Europa Jove a Ariadna Ferreres Boquera | Fundació Catalunya Europa
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Un treball sobre economia sostenible d’Ariadna Ferreres Boquera ha estat el guanyador de la segona edició del Premi Europa Jove, de la Fundació Catalunya Europa, orientat a alumnes de batxillerat de Catalunya. El jurat ha valorat “la qualitat de la recerca, la profunditat d’anàlisi i l’esforç personal”.

    “Sempre he tingut interès en què les futures generacions visquin en un planeta on poder sortir al carrer i respirar aire net”, explica Ariadna Ferreres, de l’institut Compte de Rius de Tarragona. “Les empreses són un motor de l’economia i volia veure si podem anar cap a un model més sostenible sense deixar de generar beneficis”.

    “El tema de la sostenibilitat m’agrada i em vaig preguntar ‘poden les empreses tenir un model sostenible i obtenir ingressos?’ Els meus professors em van dir que era un tema massa ampli i em vaig haver d’organitzar”.

    Sintetitzar tantes hores, setmanes i mesos d’investigació en 40 pàgines va ser tot un repte del qual va sortir airosa fins a escriure ‘Economia sostenible: El valor compartit com a estratègia empresarial’.

    “Una de les qüestions que se’m plantejava era si les organitzacions internacionals, els estats, podien influir a nivell europeu i nacional”, explica. Així, va analitzar diferents indicadors econòmics i va entrevistar empreses que havien obtingut el certificat de qualitat BCorp pel seu model de sostenibilitat per conèixer el seu grau d’implicació i el coneixement sobre el tema. “He après moltíssim”, assegura.

    Responsabilitat social

    Per a aquesta alumna de Tarragona, un dels aspectes més interessants és veure com el concepte de sostenibilitat ha anat canviant el model empresarial: “Abans se centraven més en l’obtenció de beneficis, i ara hi ha un triple impacte econòmic, social i mediambiental”.

    Aquesta imatge d’empreses verdes i netes, però, es topa amb una realitat: el ‘greenwashing’, o com les empreses fan màrqueting sobre la responsabilitat social i mediambiental, però a la pràctica es tracta més d’un rentat de cara publicitari que d’un canvi real que tingui en compte el planeta. “Si les empreses volen aparentar que són sostenibles, és perquè realment els interessa. La consciència hi és, tothom sap que els recursos són limitats i que consumim en excés”.

    Per això, afirma, un dels reptes és com contribuir a informar la societat per saber quines empreses són realment sostenibles i com, entre tothom, pot augmentar aquesta tendència a tenir cura del medi ambient.

    En la seva anàlisi, Ariadna Ferreres compara si hi ha diferències entre la implicació espanyola i l’europea, i segons les seves conclusions, “hi ha més consciència als països del nord d’Europa que a Espanya” i hauríem de tendir a imitar el que passa al nord: “Hem de produir, no només per generar beneficis, sinó afegint el valor social i mediambiental”.

    El premi

    El Premi Europa Jove està organitzat per la Fundació Catalunya Europa i la Representació de la Comissió Europea a Barcelona, amb la col·laboració del departament d’Educació.

    El guardó distingeix treballs d’alumnes de batxillerat sobre temes europeus amb l’objectiu de promoure el coneixement, la recerca i l’interès dels joves per la realitat de la Unió Europea.

    En aquesta segona edició, s’han rebut 51 treballs de 43 centres. La guanyadora va rebre 700 euros i l’oportunitat de viatjar a Brussel·les per conèixer les institucions europees, juntament amb els autors de dos accèssits.

    Aquest any, el jurat ha concedit dos accèssits als treballs de recerca sobre l’extrema dreta, de Luís Martín Miguel de l’escola Súnion de Barcelona, i sobre el Brexit, de Pol Morales Borràs de l’institut Mercè Rodoreda de l’Hospitalet de Llobregat.

    Per a la guanyadora del Premi Europa Jove, si bé el treball d’investigació li ha suposat molts mesos de feina, “ha valgut la pena, per l’experiència i per l’aprenentatge”. “Quan em van dir que havia guanyat el premi, no m’ho esperava”.

    Viatjar a Brussel·les per conèixer les institucions europees és tot un regal per a l’Ariadna Ferreres, i és que és aquí on voldria enfocar el seu futur: “A mi m’agradaria estudiar relacions internacionals i acabar treballant en una organització internacional que tingui a veure amb la sostenibilitat i la política”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    empreses Europa sostenibilitat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Acord per potenciar les cooperatives d’alumnes a escoles i instituts
    Next Article
    Reportatge
    La segona mort del mestre Antoni Benaiges
    Ana Basanta
    • X (Twitter)

    Periodista i escriptora. Des del gener del 2023, directora del Diari de l'Educació. Llicenciada en Història i en Ciències de la Comunicació. Especialitzada en temàtiques socials. Autora dels llibres "La aldea del silencio", "Días que valieron la pena", "Doctor, no voy a rendirme" i "Líbano desconocido", entre d'altres.

    Related Posts

    Opinió
    L’Anella Verda: pedalar cap a un futur sostenible

    maig 7, 2025

    Actualitat
    Més de 400 docents de filosofia de Catalunya creen una plataforma per reivindicar la tercera hora a 1r de Batxillerat

    març 14, 2025

    Actualitat
    Visibilitat, prestigi i acompanyament institucional per al lleure educatiu i sociocultural

    febrer 21, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.