Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Sánchez anuncia una inversió de 500 milions per millorar les matemàtiques i la llengua

    Pablo Gutiérrez de Álamogener 22, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Pedro Sánchez, president del Govern, en el tancament de la Convenció Política del PSOE | PSOE
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Ho va anunciar ahir el president del Govern central, Pedro Sánchez, en la reunió del partit a Corunya. Fonts de l’executiu van fixar la xifra en 500 milions, així com l’abast de la mesura: 4,7 milions d’estudiants entre 3r de primària i 4t d’ESO. També s’espera una reunió amb el Consell Escolar de l’Estat que la setmana passada va publicar el seu informe sobre el curs actual, amb més de 700 pàgines.

    Les mesures anunciades posen el focus a reduir les ràtios a les aules, la qual cosa implicarà la contractació de més docents. També s’espera augmentar la contractació per reforçar nois i noies amb dificultats fora de les hores lectives. Finalment, el president aposta per millorar la formació docent en relació a l’ensenyament de les matemàtiques.

    Fonts del Ministeri d’Educació, FP i Esport asseguren que al llarg de la setmana es realitzaran nous anuncis per concretar les mesures anunciades. Ara mateix es troben en plena negociació dels Pressupostos Generals de l’Estat, on han d’entrar aquests 500 milions.

    L’anunci de Sánchez es produeix com un revulsiu davant els resultats que Espanya, al costat d’una enorme quantitat de països de l’OCDE i la UE, en el passat informe PISA. Uns resultats que, encara que venen influenciats per la pandèmia, mantenen una corba cap avall des de fa anys.

     

    De moment, des de la federació d’Ensenyament de CCOO, Francisco García, el seu secretari general, ha fet una valoració de l’anunci. Espera que atès que es pretén canviar les condicions de treball del professorat, hi hagi una negociació prèvia amb els sindicats d’ensenyament.

    Francisco García exigeix que es garanteixi “taxativament que els fons vagin exclusivament a les mesures contemplades en el pla perquè estem acostumats al fet que algunes CCAA facin de la seva capa una casaca”.

    A això, afegeix el secretari general de FECCOO,  “cal fer èmfasi en l’atenció a la diversitat; prioritzar la introducció de mesures que li afavoreixin prioritzant l’assignació de recursos per centres o zones on hi hagi més percentatge d’aquest alumnat, garantir desdoblaments i reforços per a aquest alumnat incrementant la plantilla de PT i AL, entre altres, i cal parlar de la reducció de l’horari lectiu del professorat per reforçar les tutories i l’atenció a la diversitat”.

    Maribel Loranca, des de FeSP-UGT, assegura que “els fons compromesos han de ser finalistes per  garantir que es dediquen a les mesures proposades i no s’hauria de descartar anar fent-les extensives a altres matèries, garantint desdoblaments i professorat de suport”.

    La dirigent, com Francisco García, reclama que es posi l’accent principalment en l’atenció a la diversitat, “amb especial atenció a l’alumnat més vulnerable per les seves necessitats educatives o el seu entorn socioeconòmic”.

    En la línia d’ampliar a altres matèries també s’ha pronunciat el president de CSIF, Mario Gutiérrez. En un comunicat fet públic avui, el sindicat assegurava que “aquestes mesures no sols han de centrar-se en dues assignatures, sinó en totes les àrees del coneixement. L’Executiu ha perdut una gran oportunitat amb la nova llei orgànica per introduir les modificacions necessàries que solucionin el greu problema que travessa l’Educació a Espanya: baix nivell educatiu, fracàs escolar i atur juvenil, entre altres”.

    El sindicat també demana que la reducció de les ràtios suposi un augment de les plantilles i lamenta que els reforços que es van crear després del confinament, s’hagin perdut.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    inversió en educació Polítiques educatives
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Informe PISA: realment ha sorprès a algú?
    Next Article
    Reportatge
    Prevenir després d’una mort per suïcidi
    Pablo Gutiérrez de Álamo
    • X (Twitter)

    Periodista especializado en educación. Director de El Diario de la Educación. Antes en Periódico Escuela

    Related Posts

    Opinió
    Si no planifiques no saps on vas (ni tampoc d’on vens)

    abril 28, 2025

    Opinió
    El perill d’un concert sense perill

    febrer 28, 2025

    Actualitat
    Polèmica davant la proposta d’Educació de començar les classes el 8 de setembre

    febrer 18, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}