Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Anàlisi
    9 veus per enriquir el debat del mòbil a l’aula

    Redacciónovembre 16, 20233 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El debat sobre l’ús dels mòbils a l’aula està en auge i, en les últimes setmanes, hem recollit diverses opinions al respecte. N’hem seleccionat aquestes per tal de donar eines per al debat:

    Benvinguts i benvingudes al caos digital

    El debat no és el control dels mòbils, sinó el de construir educació i escola en els temps digitals.

    El país que va oblidar les seves autores

    Educació digital: s’ha obert el debat?

    Després de gairebé més d’una dècada d’intents de convèncer famílies i professorat que les noves tecnologies “salvarien l’educació”, sembla que s’està obrint el debat sobre les conseqüències d’omplir les escoles amb tot tipus de dispositius digitals.

    El país que va oblidar les seves autores

    Una escola analògica per a un món digital?

    Si l’educació bàsica hahttps://diarieducacio.cat/una-escola-analogica-per-a-un-mon-digital/ de permetre als futurs ciutadans aprendre allò que els cal per viure de ple dret, ens costa imaginar-nos una escola analògica, que desatengui o aïlli tot allò que té a veure amb un món cada vegada més digital. Per això, contra el plantejament dicotòmic (tecnologies digitals a l’aula sí o no) caldria proposar una reflexió més pedagògica (què, quan, com, per què) que, sobretot, compleixi amb el mandat de lluitar contra les escletxes socials (educatives, digitals).

    https://diarieducacio.cat/una-escola-analogica-per-a-un-mon-digital/

    La gestió familiar de pantalles com a senyal d’estima als fills

    Bravo pels instituts que comencen a fer regulació de l’ús dels mòbils dels alumnes! Sobretot si aquesta regulació és fruit d’una reflexió i no d’una moda, que ara sembla que s’imposa amb molta pressa. I, millor encara si aquesta regulació també inclou l’ús dels dispositius digitals dels docents, personal del centre i de les famílies!

    La gestió familiar de pantalles com a senyal d’estima als fills

    Mòbils: qui li posa el cascavell al gat?

    Potser el problema de l’ús dels mòbils entre els joves té solucions clares, però potser també som incapaços d’adoptar-les perquè exigeixen haver d’implicar-nos i de responsabilitzar-nos.

    https://diarieducacio.cat/mobils-qui-li-posa-el-cascavell-al-gat/

    Una oportunitat per al benestar i l’aprenentatge de l’alumnat

    En els darrers anys, hem vist com els telèfons mòbils s’han convertit en una part indispensable i imprescindible de les nostres vides. És poc habitual veure algú al transport públic llegint un llibre o simplement contemplant el paisatge que es desplega davant seu. Aquest fenomen també ha trucat a les portes de l’àmbit educatiu.

    El país que va oblidar les seves autores

    Més enllà del mòbil, i molt abans…

    Està de moda. Ara tot són els mòbils. Anem a batzegades, i no ens acostumem a aprofundir en les causes, i només tractem els símptomes, les conseqüències, sovint dramàtiques per a infants i joves.

    El país que va oblidar les seves autores

    Mòbils i hipocresia

    L’adveniment de la mal anomenada intel·ligència artificial situa el ciutadà com un conillet d’Índies dels nous esclavistes mundials.

    El país que va oblidar les seves autores

    Pantalles, caca

    Sabem per evidències, experiència pròpia, tradició, història, etc., que prohibir és el gran incentiu per transgredir.

    El país que va oblidar les seves autores

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    mòbil mòbil a les aules mòbils Tecnologia mòbil
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Saben aquell…
    Next Article
    Opinió
    Validem la hipòtesi. Dels 0 als 3, de pantalles, res
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Anàlisi
    Com es construeix una teoria de la conspiració

    maig 28, 2025

    El paper de les entitats en els projectes d’ApS

    maig 27, 2025

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    2 comentaris

    1. Marielys Reyes on novembre 18, 2023 9:31 am

      El uso del móvil en las escuelas y fuera de ellas es como si el niño o adolescente llevará un arma letal que le va mutilando su creatividad y al mismo tiempo lo hunde en un mundo falso donde no hay valores y los antivalores es lo que aprenden como la moda.

      Reply
    2. vidaliata on desembre 8, 2023 2:32 pm

      It’s like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book on it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is an excellent blog. A fantastic read. I’ll certainly be back.

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}