El debat sobre l’ús dels mòbils a l’aula està en auge i, en les últimes setmanes, hem recollit diverses opinions al respecte. N’hem seleccionat aquestes per tal de donar eines per al debat:
Benvinguts i benvingudes al caos digital
El debat no és el control dels mòbils, sinó el de construir educació i escola en els temps digitals.
Educació digital: s’ha obert el debat?
Després de gairebé més d’una dècada d’intents de convèncer famílies i professorat que les noves tecnologies “salvarien l’educació”, sembla que s’està obrint el debat sobre les conseqüències d’omplir les escoles amb tot tipus de dispositius digitals.
Una escola analògica per a un món digital?
Si l’educació bàsica hahttps://diarieducacio.cat/una-escola-analogica-per-a-un-mon-digital/ de permetre als futurs ciutadans aprendre allò que els cal per viure de ple dret, ens costa imaginar-nos una escola analògica, que desatengui o aïlli tot allò que té a veure amb un món cada vegada més digital. Per això, contra el plantejament dicotòmic (tecnologies digitals a l’aula sí o no) caldria proposar una reflexió més pedagògica (què, quan, com, per què) que, sobretot, compleixi amb el mandat de lluitar contra les escletxes socials (educatives, digitals).
https://diarieducacio.cat/una-escola-analogica-per-a-un-mon-digital/
La gestió familiar de pantalles com a senyal d’estima als fills
Bravo pels instituts que comencen a fer regulació de l’ús dels mòbils dels alumnes! Sobretot si aquesta regulació és fruit d’una reflexió i no d’una moda, que ara sembla que s’imposa amb molta pressa. I, millor encara si aquesta regulació també inclou l’ús dels dispositius digitals dels docents, personal del centre i de les famílies!
La gestió familiar de pantalles com a senyal d’estima als fills
Mòbils: qui li posa el cascavell al gat?
Potser el problema de l’ús dels mòbils entre els joves té solucions clares, però potser també som incapaços d’adoptar-les perquè exigeixen haver d’implicar-nos i de responsabilitzar-nos.
https://diarieducacio.cat/mobils-qui-li-posa-el-cascavell-al-gat/
Una oportunitat per al benestar i l’aprenentatge de l’alumnat
En els darrers anys, hem vist com els telèfons mòbils s’han convertit en una part indispensable i imprescindible de les nostres vides. És poc habitual veure algú al transport públic llegint un llibre o simplement contemplant el paisatge que es desplega davant seu. Aquest fenomen també ha trucat a les portes de l’àmbit educatiu.
Més enllà del mòbil, i molt abans…
Està de moda. Ara tot són els mòbils. Anem a batzegades, i no ens acostumem a aprofundir en les causes, i només tractem els símptomes, les conseqüències, sovint dramàtiques per a infants i joves.
L’adveniment de la mal anomenada intel·ligència artificial situa el ciutadà com un conillet d’Índies dels nous esclavistes mundials.
Sabem per evidències, experiència pròpia, tradició, història, etc., que prohibir és el gran incentiu per transgredir.
2 comentaris
El uso del móvil en las escuelas y fuera de ellas es como si el niño o adolescente llevará un arma letal que le va mutilando su creatividad y al mismo tiempo lo hunde en un mundo falso donde no hay valores y los antivalores es lo que aprenden como la moda.
It’s like you read my mind! You appear to know so much about this, like you wrote the book on it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is an excellent blog. A fantastic read. I’ll certainly be back.