Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basantamaig 30, 2025

    Eduardo Núñez Martínez va arribar al capdavant de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya en el congrés celebrat a finals de març amb més del 92% dels vots. En aquesta primera entrevista com a nou secretari general de CCOO Educació, destaca la necessitat de dotar l’educació d’un bon finançament…

    El cinefòrum sobre ‘Hedy Crilla, maestra de actores’ obre un debat sobre pedagogia teatral i pensament crític

    Samar Elansarimaig 30, 2025

    Aprendre a interpretar a través de les paraules. Aquesta és la premissa de la metodologia…

    Reportatge
    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamomaig 29, 2025

    L’educació inclusiva és un mandat legal, no només integrat a la Lomloe, sinó després de…

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Roblesmaig 29, 2025

    És dimarts i són les 7 del matí. De moment, ja sé el clima de…

    opinió

    [wp-rss-aggregator feeds="diari-fp"]
    [wp-rss-aggregator feeds="56892"template="diari-fp-grid"]

    els nostres blogs

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basantamaig 30, 2025

    Eduardo Núñez Martínez va arribar al capdavant de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya…

    El cinefòrum sobre ‘Hedy Crilla, maestra de actores’ obre un debat sobre pedagogia teatral i pensament crític

    Samar Elansarimaig 30, 2025

    Aprendre a interpretar a través de les paraules. Aquesta és la premissa de la metodologia…

    Reportatge
    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamomaig 29, 2025

    L’educació inclusiva és un mandat legal, no només integrat a la Lomloe, sinó després de…

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Roblesmaig 29, 2025

    És dimarts i són les 7 del matí. De moment, ja sé el clima de…

    Actualitat
    La Diputació de Barcelona s’adhereix al Consorci per a la Normalització Lingüística

    Redacciómaig 29, 2025

    L’adhesió de la Diputació de Barcelona al Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) ha…

    Anàlisi
    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)maig 28, 2025

    Durant la pandèmia de la covid-19, una de les teories de la conspiració que va…

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    Actualitat
    La Diputació de Barcelona s’adhereix al Consorci per a la Normalització Lingüística

    Redacciómaig 29, 2025

    L’adhesió de la Diputació de Barcelona al Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) ha…

    Anàlisi
    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)maig 28, 2025

    Durant la pandèmia de la covid-19, una de les teories de la conspiració que va…

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    Àngels Rocamaig 28, 2025

    La Síndica de Greuges de Catalunya va fer públic a l’abril l’informe La universalització del…

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    Iván Zabalmaig 28, 2025

    Des de fa anys treballo com a tècnic en consum a la Unió de Consumidors…

    Nou cinefòrum amb ‘Hedy Crilla, mestra d’actors’

    Redacciómaig 27, 2025

    El Diari de l’Educació coorganitza un nou cinefòrum amb els cinemes Can Castellet de Sant…

    Actualitat
    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basantamaig 27, 2025

    Un 53% del claustre dels centres de màxima complexitat de Catalunya han estat substituïts en…

    el diari de l'FP

    Opinió
    La força de la fragilitat

    Francesc Reinamaig 22, 2025

    Al grup d’adolescents i joves de la Fundació Salut Alta de Badalona Per traspassar la…

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    Jaume Boschmaig 21, 2025

    La Catalunya Nord ha estat notícia les darreres setmanes per dos motius. El primer, força…

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basantamaig 21, 2025

    “Participar en una mentoria és un suport de reducció de taxes d’abandonament escolar”, assegura Verònica…

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    Cristina Basilimaig 20, 2025

    En els darrers anys, amb la guerra a Ucraïna i, més recentment, l’ofensiva israeliana a…

    Anàlisi
    El valor d’ajudar el talent jove autòcton

    Jordi Ojedamaig 20, 2025

    El 4 de maig de 2022, l’article Una solució sistèmica per al sector del còmic inaugurava la…

    Opinió
    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernonmaig 19, 2025

    L’educació contemporània s’enfronta a la paradoxa d’operar amb una estructura escolar concebuda en el segle…

    El paper de les entitats en els projectes d’ApS

    Marina López Oromímaig 27, 2025

    Les entitats del tercer sector juguen un paper fonamental com agents de canvi i transformació…

    Opinió
    Infrafinançan l’escola pública i aquí no passa res

    Cynthia Martínez Garridomaig 26, 2025

    L’infrafinançament de l’educació a Espanya és un problema ja cronificat que fa més d’una dècada…

    Opinió
    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalúmaig 26, 2025

    Gairebé ningú posa en dubte la necessitat d’impulsar l’aprenentatge i l’ús del català, vist que…

    Anàlisi
    Memòria gràfica de la Segona Guerra Mundial

    Jordi Ojedamaig 26, 2025

    El cèlebre físic Dr. Eliyahu M. Goldratt (1947-2011) va revolucionar la gestió de les operacions…

    Entrevista
    Javier González: “L’Associació Escola Benaiges continua gràcies al suport de la gent”

    Ana Basantamaig 23, 2025

    Quan Javier González i la seva dona, la Chus, van conèixer la història del mestre…

    crònica
    La fe en l’escriptura i altres formes d’estimar sense proves

    Laura Casamitjanamaig 22, 2025

    Per a què serveixen les paraules Per a qui escriu, o llegeix com si escrivís,…

    educa barcelona

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basantamaig 30, 2025

    Eduardo Núñez Martínez va arribar al capdavant de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya…

    El cinefòrum sobre ‘Hedy Crilla, maestra de actores’ obre un debat sobre pedagogia teatral i pensament crític

    Samar Elansarimaig 30, 2025

    Aprendre a interpretar a través de les paraules. Aquesta és la premissa de la metodologia…

    Reportatge
    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamomaig 29, 2025

    L’educació inclusiva és un mandat legal, no només integrat a la Lomloe, sinó després de…

    Literatura infantil i juvenil i política: Traces d’una relació històricament problemàtica

    Pol Asensiomaig 19, 2025

    Llops vegetarians que ja no mengen porquets perquè s’han fet amics, bruixes disfressades de fades dolces i complaents, cavallers bonhomiosos i comprensius que en lloc de matar dracs els expliquen que menjar princeses està malament… Si bé no és nova la preocupació adulta per la relació entre la literatura infantil i juvenil (LIJ) i l’educació de les noves generacions, darrerament s’observa la tendència creixent a la correcció política i la instrumentalització dels llibres adreçats a aquestes edats, un moviment a l’alça que s’emmarca en el procés global de cancel·lació cultural del nostre temps. 

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    Iván Zabalmaig 16, 2025

    Hi ha formes de bullying que no criden, no deixen blaus visibles ni provoquen escenes…

    Actualitat
    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basantamaig 16, 2025

    Sota el títol ‘A l’estiu ens hi juguem molt’, més de 40 entitats de diversos…

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    Àlex Mayermaig 16, 2025

    Després del segon dia d’adjudicació de places MIR 2025 ja s’han esgotat totes les places de…

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse Gonzálezmaig 15, 2025

    Als tres anys, els seus pares van notar que l’Alex tenia una inclinació natural cap…

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC)maig 14, 2025

    Davant la gravetat dels fets que s’han conegut aquests dies relacionats amb l’explotació i la…

    EN PROFUNDITAT

    Comunitat

    La dissidència que coopera

    Joan Segarrajuliol 2, 2024

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    maig 30, 2025

    El cinefòrum sobre ‘Hedy Crilla, maestra de actores’ obre un debat sobre pedagogia teatral i pensament crític

    maig 30, 2025

    Reportatge
    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    maig 29, 2025
    Picture of Ana Basanta

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    • Ana Basanta
    Picture of Samar Elansari

    El cinefòrum sobre ‘Hedy Crilla, maestra de actores’ obre un debat sobre pedagogia teatral i pensament crític

    • Samar Elansari
    Picture of Pablo Gutiérrez de Álamo

    Reportatge
    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    • Pablo Gutiérrez de Álamo
    Picture of Adrià Gonzàlez Robles

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    • Adrià Gonzàlez Robles

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}